اساتید آموزشگاه موسیقی

اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی

از اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر بدانید

 

معمولا در گرایشات موسیقی از چهار بخش عمده نام می برند: 1- آموزش 2- نوازندگی 3- پژوهش 4- آهنگسازی

اما سه گرایش اول را اصلی دانسته و گرایش آهنگسازی را در دل نوازندگی می توان جای داد.

دلیل طرح این موضوع آن است که بیشتر با مسائلی که مدرسین و اساتید درگیر آن در آموزشگاه موسیقی هستند آشنا شوید.

یکی از مهمترین المان ها در موسیقی و نیز در بحث آموزشگاه موسیقی تفکیک قائل شدن فی مابین این گرایشات است…

اما نکته ای که مهم است فصل مشترک نوازندگی در تمامی گرایش های مربوطه می باشد.

منظور از تفکیک قائل شدن همان است که به عنوان مثال کسی که نوازنده است الزاما مدرس و یا پژوهش گر نیست

و یا کسی که پژوهشگر با گرایش اتنوموزیکولوژی است الزاما نوازنده و یا مدرس در آموزشگاه موسیقی نیست.

هرکدام از این گرایشات تفکیک پذیر بوده و هنرمندی که دانش مقدماتی موسیقی را به اتمام رسانده

و به نوعی تحصیلات و یا حرفه خود را موسیقی قرار داده است

در نهایت می بایست تصمیم خود را جهت ورود به یکی از این گرایشات گرفته و در آن متخصص گردد.

هرچند مانعی وجود ندارد که نوازنده مدرس نگردد و یا پژوهشگری آهنگساز و یا نوازنده نشود.

در بتن جامعه همه افرادی که در موسیقی تحصیلاتی داشته اند را نوازنده می پندارند

در صورتی که در ظاهر شاید چنین باشد اما در عمق بستر موسیقی شاهد گرایشات متعددی هستیم

که هنرمندان بیشماری بدون آنکه نوازنده زبردستی باشند مثلا در گرایش پژوهشی فعالیت دارند.

پس این برداشت که هر شخصی که در موسیقی تحصیل کرده است نوازنده است برداشتی کاملا اشتباه می باشد

و شاید حتی قادر به تدریس در آموزشگاه موسیقی نباشد.

شاید در بسیاری از موارد نوازنده، مدرس موسیقی در آموزشگاه موسیقی نیز باشد

اما همانطور که پیشتر نیز گفته شد نوازنده الزاما مدرس موسیقی در آموزشگاه موسیقی نیست

و چه بسا در بسیاری از موارد مدرس خوب و کارکشته ای نیز نیست

اما در نوازندگی بی رقیب است و حتی بالعکس آن نیز صادق است.

در اینجا لازم می نماید تا تقسیری از نوازندگی ارائه دهیم:

شخصی که نوازنده است دوره های مبتدی، متوسطه و عالی

نوازندگی را نزد اساتید فن و به نام در آموزشگاه موسیقی و یا دانشگاه به مرور زمان و گذاشتن وقت زیاد طی سالیان فرا گرفته است

و تنها بر روی تکنیک های اجرایی، سرعت عمل مناسب، دشیفراژی قوی، تعادل، تمرکز

و مهارت کامل در اجرای داینامیک های مختلف و مسائلی از این دست که در  گرایش نوازندگی محض مد نظر است تمرکز نموده است

اما اطلاعات بالایی نیز در خصوص هارمونی و یا کنتر پوان و ارکستراسیون که در آهنگسازی کاربرد خواهد داشت، دارد.

اما این بدان معنا نیست که بر روی مباحث آهنگسازی مسلط و کارکشته است

و یا حتی توانایی تدریس این گرایشات را در آموزشگاه موسیقی داشته باشد.

مطمئنا کسی که گرایش آهنگسازی را انتخاب نموده است در موارد مربوط به خود مسلط و استاد خواهد بود.

حال در صورت تدریس در گرایشی خاص در آموزشگاه موسیقی

در مراحل مقدماتی و یا حتی متوسطه تمامی گرایشات می توانند فصل مشترک یکدیگر را تدریس و در یا در نمایی متوسط بیان نمایند

اما وقتی صحبت از تدریس حرفه ای در مقاطع حرفه ای و فوق حرفه ای در آموزشگاه موسیقی می شود

تنها شخصی قادر به تدریس در گرایش مربوطه خواهد بود که در آن بخش تحصیلات تکمیلی و یا سالیان سال کار کرده باشد.

تمرکز گفتار این بخش در خصوص گرایشات دیگر و تدریس آن در آموزشگاه موسیقی نیست.

لذا تنها به گرایش مورد نظر این بخش از سایت آموزشگاه موسیقی ملودی که همان تدریس است می پردازیم.

در کشورهای دیگر گرایشی در مقاطع مختلف تحصیلی موسیقی که برای آموزشگاه موسیقی بسیار مهم است وجود دارد به نام پداگوژی.

به بیان ساده تمرکز این گرایش بر روی فنون و مهارت های تدریس موسیقی در آموزشگاه موسیقی است.

( در ایران این بخش به صورت تجربی، خصوصا در بخش موسیقی ایرانی، حاصل می گردد)

اما چگونه باید مهارت تدریس را سنجید:

خصوصا در ایران که گرایش پداگوژی در دانشگاه ها وجود ندارد.

خوب پاسخ این پرسش به المان های خاص باز خواهد گشت.

معمولا بزرگترین امتیاز یک مدرس این است که از یک استاد فن مهارت های لازم را آموخته است. تا به اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد.

اما مشکل زمانی در حوظه تدریس بوجود می آید که نوازنده مورد نظر پس از سال ها تلاش وارد بازار کار موسیقی

در گرایش تدریس موسیقی در بخش های مختلف خواهد شد.

مرحله بعدی کسب تجربه خواهد بود حتی اگر پداگوژی را خوانده باشد.

به نوعی نوع برخورد با هر هنرجو و یا رده های سنی متفاوت خواهد بود.

یکی از بزرگترین چالش های پیش رو برای یک مدرس موسیقی حفظ علاقه مندی وی نسبت به ساز و یا گرایش انتخابی است.

چرا که در یادگیری موسیقی در آموزشگاه موسیقی الزامی بر پایان دوره نخواهد بود

چه اینکه اگر پایان دوره ای را در موسیقی و یادگیری آن در آموزشگاه موسیقی متصور باشیم.

دلیل این مهم آن است که بسیاری از هنرجویان بر این باورند که موسیقی و نوازندگی در آن رشته ای است ساده

که به راحتی در عرض چند ماه مهارت های لازم را کسب خواهند کرد و نوازنده خواهند شد

و معمولا بعد از گذشت یک سال و نیم و یا دو سال شاهد افت تمرین و در نهایت رها کردن ساز از جانب هنرجو خواهیم بود.

حال اگر مدرس موسیقی تجربیات لازم را داشته باشد مطمئنا می تواند هنرجو را تا پایان مسیر در آموزشگاه موسیقی و یا دانشگاه همراهی نماید.

نکته بعدی در خصوص فن بیان است که معمولا تصور بر این است که اگر شخصی نوازنده زبردستی باشد موسیقی را می توان به راحتی در آموزشگاه موسیقی و یا به صورت خصوصی از او فرا گرفت.

این امکان تحت شرایطی امکان پذیر خواهد بود اما برای تمام هنرجویان مصداق نیست.

معمولا یک مدرس زبر دست می تواند هنرجو را در شرایط مختلف همراهی کرده و گستره دید موسیقیایی هنرجو را افزایش داده و خط سیری جدید برای وی ترسیم نماید.

مطلب بعدی در خصوص این است که مدرس مربوطه زیر نظر کدام استاد فن آموزش دیده است.

باید این نکته را مد نظر قرار داده که نوازندگان و مدرسینی که در این بخش فعالیت دارند

به درجات مختلف هنری تقسیم بندی میگردند که برای آموزشگاه موسیقی بسیار مهم است.

این درجات به فاکتورهای مختلفی از جمله استاد تحت امر آموزش، سال های فعالیت وی و … بستگی دارد.

دریافت درجه هنری نوازندگان زیر نظر ارگان های ذی ربط در ایران صورت می گیرد

که می تواند ملاک عمل مناسبی جهت انتخاب استاد مورد نظر باشد.

آموزشگاه موسیقی ملودی افتخار دارد تا با مجموعه ای از بهترین اساتید موسیقی کرج همکاری نموده و از تجربیات ایشان استفاده نماید.

اساتید این مجموعه با سالها تجربه در زمینه پرورش و آموزش موسیقی هنرجویان بسیاری را در عرصه موسیقی پرورش داده اند

چه اینکه شاهد هنرنمایی هنرجویان این اساتید در عرصه های مختلف هنری کشور هستیم.

اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

دارای کارت صلاحیت تدریس بوده و زیر نظر بهترین اساتید و پیشکسوت کشوری آموزش دیده اند.

لذا تمامی اساتید این آموزشگاه موسیقی یا از فارغ التحصیلان رشته موسیقی و گرایشات آن بوده و یا از پیشکسوتان موسیقی می باشند.

از اساتید این مجموعه می توان به: آیناز مقدم مدرس: پیانو، موسیقی کودکان، تئوری موسیقی، سلفژ-

بیژن زنگنه مدرس تار، سه تار، تمبک، دف –

نوید امینی مدرس تنبور، تار، سه تار، مبانی نظری موسیقی ایران –

شبنم عباسی مدرس: ویلن کلاسیک و ویلن کودکان، سلفژ، تئوری موسیقی –

سوگل ساربان مدرس: تمبک، دف، تمپو، کاخن –

هانیه گل محمدی مدرس: دف، دایره (قاوال)، کاخن –

روزبه میرزایی مدرس سنتور، سلفژ، مبانی نظری موسیقی ایرانی، تئوری موسیقی –

سیامک عزیزی مدرس: گیتار الکتریک –

آوش رستمی مدرس: دف، تنبور –

اشرف السادات امینی مدرس آواز ایرانی –

مجید نقی پور مدرس: نی و آواز ایرانی –

محمد کربلایی مدرس: کمانچه و مبانی نظری موسیقی ایرانی –

محمد ثابت قدم مدرس: گیتار کلاسیک و پاپ، تئوری موسیقی، آهنگسازی، هارمونی و کنترپوان، سلفژ، نرم افزارهای موسیقی –

حبیب دلیری مدرس: فلوت کلیددار، هارمونیکا (سازدهنی)، تئوری موسیقی، فلوت ریکوردر تخصصی و… اشاره کرد.

آموزشگاه موسیقی

جهت مشاهده نمونه اجرای اساتید به اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ملودی مراجعه نمایید

تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در گوهردشت کرج

ملودی

Call Now Buttonتماس بگیرید!