آموزش تمپو در کرج

آموزش تمپو در کرج گوهردشت زیر نظر استاد سوگل ساربان در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج و گوهردشت.

کلاس تمپو با استاد سوگل ساربان

آموزش تمپو در کرج

آموزش تمپو در آموزشگاه موسیقی ملودی

کلاس تمپو در آموزشگاه موسیقی ملودی. خانم سوگل ساربان متخصص در ساز های کوبه ای از جمله تمپو ( داربوکا ).

از جمله موارد در رزومه مرتبط و پر بار ایشان می توان به نوشتاری در خصوص شیوه نوین آموزش تمپو بر اساس الگوهای ریتمیک موسیقی ایرانی تالیف کتاب کاخن بر اساس شیوه ای نوین – تالیف کتاب شعر – عضویت در گروه های موسیقی و اجراهاي متعدد – فعالیت در حوزه ی موسیقی تئاتر و شرکت در جشنواره های بین المللی و كسب مقام هاي متعدد و… اشاره کرد. همچنین ایشان مدرس در گرایش های متعدد ساز کوبه ای نیز می باشند.

آموزشگاه موسیقی ملودی سالها افتخار همکاری با این استاد ارجمند و استفاده از تجربیات ایشان را داشته است. همچنین ایشان از جمله اساتیدی هستند که دارای بالاترین رضایت در بین هنرجویان و هنرآموختگان این گرایش را دارا می باشند.

از بخش ساز شناسی تمپو از طریق لینک زیر نیز دیدن نمایید

ساز شناسی تمپو

آشنایی با تمپو یا داربوکا

ساز تمپو یا داربوکا یک ساز کوبه ای و ریتمیک غیر ایرانی است و در واقع از ادوات پرکاشن و نوعی درام است که در ایران بیشتر در مناطق جنوبی رایج است. این ساز به طور ویژه در مصر و ترکیه استفاده میشود. کاربرد تمپو معمولا در موسیقی پاپ و ریتمیک است. البته در موسیقی سنتی و تلفیقی نیز کاربرد دارد. از نام های دیگر تمپو میتوان به داربوکا. گابلت درام. چیس درام. تارابوکا. دومبک. تبلا و … اشاره کرد. در ایران این ساز به نام تمپو یا تمپوی عربی نامیده میشود.

از بخش بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

انواع تمپو

تمپو در دو نوع فلزی و سفالی وجود دارد.در نوع فلزی آن، بدنه ای استوانه ای فلزی که جنس آن میتواند از استیل یا آلومینیوم باشد و پوس که میتواند پلاستیک یا تلق  یا پوست های مصنوعی دیگر باشد با استفاده از پیچ و مهره به دهانه ی ساز متصل میشود.

و در نوع سفالی آن بدنه از جنس سفال است و پوست که معمولا از جنس پوست بز یا ماهی است با استفاده از سریش یا چوب به بدنه وصل میشود. که اگر با چوب به بدنه وصل شود یک رشته طناب به حالت هفت و هشتی پوست را به دهانه ی ساز متصل میکند.

آموزش تمپو در کرج

چگونه تمپو را یاد بگیریم

حالت اصلی دست گرفتن ساز تمپو به صورت نشسته است ولی گاهی به حالت ایستاده نیز نواخته میشود ولی حالت اصلی آن به صورت نشسته و ساز روی پا قرار میگیرد.

کتاب تمپو

برای این ساز رپرتوار آموزشی جامع و کاملی وجود ندارد. اما برای کودکان روش و شیوه ای خاص وجود دارد که ریتم را به صورت غیر مستقیم و با کمک شعر آموزش می دهد  و برای گروه سنی بزرگسال نیز بر اساس جزوات خاص تدریس می گردد و در نهایت یادگیری الگو های ریتمیک مختلف و تسلط به انواع ریتم، تلفیق و ترکیب الگوها و نهایتا بداهه نوازی با توجه به آموخته ها صورت می پذیرد.

برای شروع یادگیری ساز تمپو لازم است که هنرجو یان در طول هفته تمرینات مستمر داشته باشد.

لازم به ذکر است استاد سوگل ساربان بر اساس تحقیق و نیز نوشتارهایی بر روی ریتم های این ساز جزواتی را بر حسب نیاز گروه سنی تعریف  می گردد، در اختیار هنرجویان قرار میدهند

قیمت تمپو

تهیه تمپو هزینه ای بین ۳۰۰ هزار تومن تا ۳ میلیون تومان بر اساس برندهای مختلف متغیر خواهد بود. از برند های تمپو میتوان به تمپو ایرانی پژواک. وطن ساخت کشور ترکیه و جوهرالفن ساخت کشور مصر و … اشاره کرد.

کلاس دف در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی

مدت زمان یادگیری تمپو

مدت زمان یادگیری هر سازی بسته به میزان تمرین هنرجویان خواهد داشت. لذا مدت زمان تقریبی برای هر ساز در تمامی گرایش ها معمولا بین 3 تا 5 سال زمان خواهد برد اما معمولا در پایان این زمان تکنیک های لازم و کافی برای یک اجرای خوب و حرفه ای کفایت خواهد کرد. لازم به ذکر است که این بدان معنا نیست که تا پایان این سنوات نتوان سازی را نواخت بلکه معمولا پس از گذشت زمان تقریبی 3 تا 6 ماه می توان یک نتیجه اولیه را با تمرینات مناسب و اصولی حاصل کرد و به مرور زمان بر دانش، تکنیک و مهارت های اجرایی ساز اضافه خواهد شد و اصطلاحا نوع اجرا تکنیکی تر و پخته تر خواهد شد.

قیمت کلاس تمپو

قیمت کلاس تمپو و دیگر کلاس ها هر ساله بر اساس نرخ ابلاغی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعیین می گردد لذا شهریه تا پایان سال تغییر نخواهد کرد. لذا جهت کسب اطلاع از میزان شهریه می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید

تماس با ما

توضیحات تکمیلی

لازم به ذکر است هنرجویان گرایش ساز های کوبه ای بنا به خصیصه و نوع آموزش بر پایه ریتم و الگوهای ساختاری ریتمیک، پس از گذراندن دوره یکی از سازهای کوبه ای می توانند به راحتی وارد دیگر گرایش های ساز های کوبه ای شوند و همانطور که ذکر آن رفت، بنا به خصوصیات و نوع آموزش ساز های کوبه ای بر مبنای ریتم، هنرجویان در صورت تغییر گرایش و علاقه مندی به فراگیری دیگر گرایش های ساز های کوبه ای تنها نیاز به فراگیری تکنیک های ساز مورد نظر داشته و دیگر نیازی به آموزش و فراگیری اصول و مبانی ریتم نخواهند داشت که این خصوصیت باعث کوتاه بودن دوره آموزش دیگر گرایش ها پس از فراگیری یک ساز کوبه ای خواهد شد.

آموزش تمپو در کرج

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ملودی 

آموزشگاه موسیقی در کرج

از اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر بدانید