آموزش گیتار کلاسیک در کرج

آموزش گیتار کلاسیک در کرج گوهردشت در آموزشگاه موسیقی ملودی زیر نظر استاد سیامک عزیزی. دارای کارت صلاحیت تدریس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ایشان یادگیری گیتار را نزد استاد رحمان منش از کودکی آغاز و در ادامه مسیر آموزشی از آموزش های استاد سخایی بهره مند گشت.

آموزش گیتار با استاد سیامک عزیزی

 

 

آموزش گیتار کلاسیک در آموزشگاه موسیقی ملودی

آموزش گیتار کلاسیک در آموزشگاه موسیقی ملودی با سیامک عزیزی. از جمله دیگر اساتیدی که ایشان دوره های گیتار را نزد ایشان فرا گرفتند می توان به اساتید آقایان افشین باقرپور – جنانی – فرشید اعرابی و… اشاره کرد. ایشان همچنین مدرس در گرایش های گیتار پاپ و گیتار الکتریک در کرج نیز می باشند.

آموزش گیتار کلاسیک در کرج

از دیگر رزومه های ایشان می توان به تحقیق و در حال تالیف کتاب آموزش گیتار الکتریک – شرکت در مستر کلاس های مختلف گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک – اجراهای متعدد در تهران و کرج – فراگیری و تحقیق در مکاتب مختلف گیتار الکتریک و… اشاره کرد. گیتار در سبک ها و مکاتب مختلف آموزش داده خواهد شد. از جمله سبک های گیتار می توان به گیتار پاپ، گیتار فلامنکو و گیتار کلاسیک اشاره کرد. در گیتار کلاسیک آموزش بر اساس رپرتوار موسیقی کلاسیک غربی در گرایش گیتار به هنرجویان ارائه می گردد. در این سبک، نوع قطعاتی که اجرا می گردد منحصر به فرد است. قطعات منطبق بر اساس مکتب موسیقی کلاسیک غربی طراحی می گردد. هنرجویان می بایست که بر اساس الگوی تعریف شده مسیر آموزشی را طی کنند.

آموزش گیتار الکتریک در کرج

کتاب های گیتار کلاسیک

کتاب های گیتار کلاسیک و آموزش گیتار کلاسیک. از جمله کتاب های گیتار کلاسیک که بسیار در ایران و خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفته می توان به گیتار آکسفورد اشاره کرد که در چند جلد ارائه می گردد و هنرجویان می بایست به ترتیب دروس ارائه شده در این کتاب مسیر آموزشی را طی نمایند. هرچند کتاب های دیگری نیز در این راه به هنرجویان پیشنهاد و یا ارائه می گردد. لذا کتاب آموزش گیتار کلاسیک منحصر به گیتار آکسفورد نبوده و خصوصا در دوره متوسطه و عالی بسیاری دیگر از کتاب های گیتار کلاسیک در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت. هرچند لازم به یادآوری است که در طی دوره آموزشی از کتاب های کمک آموزشی و تکنیکی نیز بنا به صلاح دید اساتید استفاده می گردد.

آموزش گیتار کلاسیک در کرج

از بخش های متنوع بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید

هزینه کلاس گیتار کلاسیک

هزینه کلاس گیتار کلاسیک به مانند دیگر کلاس ها بر اساس نرخ و مبلغ ابلاغی از ارگان های ذی ربط از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی آموزشگاه های موسیقی به صورت سالیانه ابلاغ می گردد که تمامی آموزشگاه های موسیقی از جمله آموزشگاه موسیقی ملودی موظف به رعایت مفاد آن ابلاغیه و اخذ نرخ و شهریه مصوب خواهد بود. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با آموزشگاه موسیقی ملودی از طریق بخش تماس با ما در تماس باشید.

تفاوت گیتار کلاسیک و گیتار پاپ

تفاوت گیتار کلاسیک و گیتار پاپ در چند ویژگی می توان عنوان کرد. طول دوره آموزشی – نوع و نحوه آموزش – کتاب های آموزشی در این دو گرایش. به طور کلی معمولا هنرجویانی که آشنایی با گیتار کلاسیک داشته و در دوره های گیتار کلاسیک شرکت کرده اند به راحتی می توانند دوره گیتار پاپ را به سرعت طی نمایند. اما عکس این عمل معمولا دشوار تر خواهد بود. در گیتار کلاسیک علاوه بر تسلط کامل بر آکوردهای معمول، بحث ریتم به تفسیر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. بحث ملودی نیز مطرح خواهد شد اما  در گیتار پاپ معمولا تمرکز بر آکورد و نحوه گرفتن آکوردهای مختلف است. که نوع آموزش در گیتار کلاسیک از پیچیدگی های بیشتری نسبت به گیتار پاپ برخوردار خواهد بود. آموزش گیتار کلاسیک در کرج با استاد سیامک عزیزی.

قیمت گیتار

قیمت گیتار با توجه به نوع مرغوبیت ساز از جمله نوع چوب به کار رفته در آن. در ساخت آن شخص و یا شرکت سازنده، شیوه و نوع ساخت آن می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. در انواع گیتار شاخصه های مهمی وجود دارد که بسیار در نوع قیمت آن تاثیر گذار است. از جمله این موارد می توان به نوع سیم های بکار رفته در آن نیز اشاره کرد. و نیز نوع ساخت و اتصال دسته ساز به بدنه اصلی است. و یا نوع اتصال و یا پل های پشتی به کار رفته در ساز است. چه اینکه حتی نوع قوس صفحه پشتی گیتار نیز در این مهم بسیار بسیار تاثیر گذار است. آموزش گیتار کلاسیک در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی

گیتار کودکان

.گیتار کودکان از جمله دوره های بسیار جذاب برای کودکان است که بسیار مورد پیشنهاد واقع می گردد. البته لزوم این مهم علاقه کودک به ساز گیتار و نیز استمرار عمل و اطمینان از علاقه مند بودن کودک به این ساز است. گیتار کودکان بنا به جسه کودک معمولا دو چهارم ( نصف ابعاد گیتار های رایج) و سه چهارم پیشنهاد می گردد. معمولا گیتار دو چهارم نصف ابعاد گیتار چهار چهارم را دارد.

جنس چوب گیتار

جنس چوب گیتار از درختان مختلفی تهیه می شود. از جمله آن می توان به رز وود- ماهوون و آبنوس اشاره کرد. ترجیح بر این است که چوب به صورت یک تکه ساخته شود. دلیل این کار بهره برداری از صدای تنینی بیشتر و کیفیت مطلوب صوتی است. معمولا در ساخت صفحه رویی گیتار از چوب رزوود استفاده می شود. در صفحه پشتی نیز از چوب رزوود استفاده می کنند. جنس دسته گیتار از ماهوون و صفحه انگشت گذاری از آبنوس استفاده می گردد. صفحه های گیتار باید از ورقه نازک چوب تهیه شود. در ساخت گیتار از چوب صنوبر نیز استفاده می کنند. لازم به ذکر است که برخی از سازندگان در ساخت صفحه پشتی قوسی را ایجاد می کنند. اینقوس بسیار ظریف است. این قوس به جهت بهبود کیفیت صوتی در ساز تعبیه می گردد.

سیم گیتار
سیم گیتار در دو دسته کلی قرار می گیرد. سه تای این سیم ها که باید صدای بم تری تولید کنند از جنس ابریشم با روکش فلزی و فنری است. سه سیم دیگر با صدای زیرتر از جنس نایلون است. سیم گیتار دارای برندهای مختلف است. این برندهای باید متناسب با ساز انتخاب شود. هنرجویان در این مورد باید با استاد خود مشورت نمایند.

آموزش گیتار کلاسیک در کرج

آموزش گیتار کلاسیک در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج گوهردشت

از ویدئوهای متنوع آموزشگاه موسیقی ملودی در شبکه آپارات نیز دیدن نمایید

درباره ما بیشتر بدانید