آموزش تئوری موسیقی در کرج

آموزش تئوری موسیقی در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی زیر نظر امیر رهگذر فارغ التحصیل رشته آهنگسازی در مقطع کارشناسی. ایشان موسیقی را از سن 13 سالگی آغاز کرده و سپس با نوازندگی ساز کلاسیک به دانشگاه ورود کرده و پس از آن تحصیلات خود را در رشته آهنگسازی ادامه دادند. از جمله اساتید ایشان می توان به نادر مشایخی، محمد تنکابنی، روزبه میرزایی و علی توکلی اشاره کرد. همچنین از دیگر فعالیت های ایشان می توان به ساخت موسیقی و ترانه برای گروه های موسیقی و همچنین همکاری با کارهای نمایشی اشاره کرد.

آموزش تئوری موسیقی با امیر رهگذر

آموزش تئوری موسیقی با امیر رهگذر. از دیگر فعالیت های ایشان می‌توان به تدریس در آموزشگاه‌های مختلف و برگزاری کلاس های خصوصی و گروهی در قالب گروه نوازی و … اشاره کرد. همچنین به تنظیم آثار ساخته شده برای گروه های هنرجویی و حرفه ای و ساخت قطعات موسیقی در راستای پروژه های دانشگاهی اشاره کرد.

آموزش سنتور در کرج

آموزش تئوری موسیقی در کرج

 تئوری موسیقی و سلفژ

تئوری موسیقی دانش بنیادین و بحثی نظری در موسیقی است. البته هنرجویان تمامی گرایش ها در دوره های مختلف می بایست در آن شرکت و یا حداقل دانش را در این زمینه کسب نمایند.

تئوری موسیقی، دانش و بحث نظری موسیقی است. موسیقی در کنار عمل، مانند نوازندگی، خوانندگی، آهنگسازی و یا دیگر شاخه‌‌های آن، شامل بحث نظری نیز هست. بحث نظری در موسیقی از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی فرد تخصص لازم در هر رشته‌ای را کسب می‌کند که هم در عمل توانایی لازم را داشته باشد و هم در مبانی آن رشته تسلط لازم و کافی را داشته باشد.

یکی از اهداف آموزشگاه موسیقی ملودی بالا بردن سطح کیفی هنرجویان در تمامی مقاطع است که دوره تئوری موسیقی نیز به پشتوانه همین سیاست در این آموزشگاه برای هنرجویان به جد پیگیری می گردد.

تئوری موسیقی چیست

تئوری موسیقی چیست؟ بحث تئوری موسیقی مبحثی نظری در موسیقی است که در آن آشنایی کلی با تفسیر و ترجمان صوت و ریتم به زبان موسیقی صورت می گیرد. به نوعی هنرجویان گرایش های موسیقی در صورت داشتن دانش تئوری موسیقی بینشی فراتر در اجراهای خود داشته و عملکرد آنان در ساز تخصصی ایشان به مراتب بهتر و با بیانی شیوا تر صورت می پذیرد. دلیل این مهم نیز در نوع درک هنرجویان به اصوات، ترتیب و نحوه و دلیل چیدمان اصوات به همراه ریتم در کنار یکدیگر است.

اصولا تئوری موسیقی و دیگر مباحث نظری موسیقی در صورت عدم تکرار خیلی زود فراموش می گردد. تنها راه توصیه شده برای هنرجویان جهت ماندگاری مطالب نظری موسیقی تکرار و تمرین زیاد است. البته در آموزشگاه موسیقی ملودی شیوه تدریس و رپرتوار آموزشی به گونه ای طراحی و طرح درس صورت می گیرد. که بتوان هنرجویان را با جذابیت این مطالب آشنا کرده و از طریق جذابیت های لازم و ارائه شده در کلاس بتوان هنرجویان را به تمرین و نیز ماندگاری مطالب در ذهن تشویق کرد.

تئوری موسیقی کلاسیک

تئوری بنیادی موسیقی، به مباحث عمومی و یا مباحث نظری موسیقی کلاسیک اروپا می‌پردازد. بخش عمده‌ای از این تئوری در همه موسیقی ها کاربرد دارد و فراگیری آن ضروری است.

مباحث تئوری

در تئوری موسیقی از مباحث ابتدایی فیزیک صوت و ارتعاش صدا تا اصول نگارش موسیقی، نت موسیقی، گام و فواصل مباحث پیش‌رفته‌تر بررسی می‌شود. همچنین شناخت ریتم در موسیقی از مباحث پر اهمیت تئوری موسیقی است. همان طور که پیش تر گفته شد، تئوری موسیقی مبحث گسترده‌ای است که همچنان محققان بسیاری در شاخه‌های گوناگون آن به پژوهش و گاها نوآوری می‌پردازند.

آموزش تئوری موسیقی در کرج

چقدر طول می کشد تا تئوری موسیقی را یاد بگیریم

چقدر طول می کشد تا تئوری موسیقی را یاد بگیریم؟ مدت زمان کلاس تئوری موسیقی بسته به مقطعی که هنرجو در ساز عملی در آن قرار دارد بین 6 ماه تا 1 سال به طول می انجامد. تئوری موسیقی می تواند به موازات کلاس عملی انجام گیرد. این بدان معنا است که برگزاری این کلاس بنا به نظری بودن مطلب خللی در روند کلاس عملی بوجود نیاورده و بر عکس به کیفیت مطلوبتر کلاس عملی کمک شایانی خواهد کرد.

چه کسانی باید کلاس تئوری موسیقی را بگذرانند

چه کسانی باید کلاس تئوری موسیقی را بگذرانند؟ کلاس تئوری موسیقی در تمامی گرایش ها توصیه می گردد. اما معمولا توصیه بر گذاراندن دوره متوسطه و یا در حین برگزاری دوره متوسطه ساز عملی و سپس ورود به مباحث تئوری موسیقی است. چه اینکه در صورت ورود هنرجویان در سطح ابتدایی به این دوره عملکرد مناسبی از جهت درک و دریافت مباحث ارائه شده در کلاس تئوری موسیقی صورت نخواهد گرفت.

آموزش تئوری موسیقی در کرج

چه سنی برای کلاس تئوری مناسب است

چه سنی برای کلاس تئوری مناسب است؟ معمولا در همه دوره ها در تمامی مقاطع تئوری موسیقی در سطح ابتدایی در همان بدو کلاس به هنرجویان گفته می شود آن هم در حد نیاز هنرجویان و دخالت مبحث تئوری در مبحث عملی است اما ورود به مبحث اصلی تئوری موسیقی را معمولا از رده 15 سال به بالا توصیه می کنند. اما این بدان معنا نیست که به عنوان مثال نمی توان برای کودک 9 ساله این مبحث را عنوان کرد.

بحث و بررسی تئوری موسیقی برای رده سنی پایینتر از 15 سال نیاز به مهارت تدریس خاص داشته و طول دوره در این دست از هنرجویان بلند مدت تر خواهد بود البته گذراندن این دوره برای رده سنی زیر 15 سال به جهت تمرکز بر روی ساز تخصصی و نیز شناخت بهتر فواصل به صورت عملی توصیه نمی گردد اما توصیه اکید بر این است که به جای گذراندن دوره تئوری موسیقی برای رده سنی زیر 15 سال دوره های سلفژ برای ایشان در نظر گرفته شود.

هزینه کلاس تئوری موسیقی

هزینه کلاس تئوری موسیقی به مانند دیگر کلاس ها بوده و نرخ آن با توجه به ابلاغیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان به آموزشگاه های موسیقی ابلاغ می گردد. لذا این آموزشگاه نیز شهریه متعارف و ابلاغی این کلاس را بر اساس نرخ ابلاغی تعریف و دریافت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از بخش تماس با ما با آموزشگاه موسیقی ملودی در ارتباط باشید.

زمان کلاس تئوری موسیقی

زمان کلاس تئوری موسیقی به صورت استاندارد 1 ساعت می باشد. اما بنا به قاعده ثبت نامی 30 دقیقه ای زمان کلاس ها بر اساس 30 دقیقه لحاظ خواهد شد لذا جهت کسب زمان بیشتر در این دوره می بایست هزینه دو کلاس پرداخت گردد.

کتاب تئوری

کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است. از معروف‌ترین این کتاب ها که توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده است، می‌توان به کتاب تئوری بنیادی موسیقی نوشته پرویز منصوری و کتاب تئوری موسیقی نوشته مصطفی پورتراب اشاره کرد. کتاب‌های دیگری نیز توسط نویسندگان خارجی نوشته شده است مانند بنوارد، که با توجه به مباحث، از همه کتاب های مهم و قابل اهمیت تئوری بهره‌بری خواهد شد. خواندن کتاب‌های تئوری موسیقی به تنهایی، بازدهی کامل را ندارد؛ و هنرجو نیازمند به یک مدرس خواهد بود تا سوالات و چالش‌های پیش آمده در مباحث را از وی پرس و جو کند و به پاسخ دقیق و کامل برسد.

آموزش تئوری موسیقی در کرج

کلاس تئوری موسیقی در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی با ارائه متدهای نوین پرورش و آموزش موسیقی. شما در آموزشگاه موسیقی ملودی تئوری موسیقی را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت فرا خواهید گرفت

آموزش تئوری موسیقی در کرج

توضیحات بیشتر را می توانید در شبکه youtube دنبال نمایید