آموزش ویولن در کرج

آموزش ویولن در کرج گوهردشت زیر نظر استاد محسن رازقندی کارشناسی ارشد گرایش نوازندگی ساز جهانی / ویولن از دانشگاه هنر. دارای کارت صلاحیت تدریس در گرایش ویولن کلاسیک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. فعالیت تخصصی در امر آموزش ویولن کلاسیک و ویولن آلتو. مدرس دانشگاه دانشگاه فردوس مشهد

آموزش ویولن با استاد محسن رازقندی

متولد 1365 و آموزش دیده زیر نظر اساتید آقایان: دکتر حسن ریاحی، دکتر سریر، دکتر آریان پور، ایمان فخر، پدرام فریوسفی و… .همچنین ایشان از داوران جشنواره موسیقی شهرک پتروشیمی پردیس استان بوشهر و از مدرسان دانشگاه فردوس مشهد بوده اند. استاد محسن رازقندی فعالیت ها و تحقیقات بسیاری در زمینه تخصصی آموزش ویولن انجام داده اند که در کلاس ها در زمینه آموزش از آن استفاده می شود.

کلاس ویولن در آموزشگاه موسیقی ملودی

از بخش ساز شناسی آموزشگاه موسیقی ملودی از طریق لینک زیر نیز دیدن نمایید

دیگر سوابق استاد محسن رازقندی

نوازندگی تیتراژ چندین فیلم کوتاه و تئاتر. همکاری با ارکستر نوای صلح. تحقیق با عنوان «نگرش بر آموزش ویولن». تدریس در آموزشگاه ها و موسسات هنری متعدد در تهران، کرج، مشهد، عسلویه. همچنین طبق نظر سنجی های دوره ای ایشان از نظر تعامل با هنرجویان و نیز انتقال مطالب به شیوه علمی و عملی بالاترین رضایت را نزد هنرجویان ویولن داشته اند.

مدت زمان آموزش ویولن

مدت زمان آموزش ویولن بستگی به میزان تمرین مستمر خواهد داشت اما نکته ای که متقاضیان در بدو آموزش می باید در نظر داشته باشند صداکشی این ساز می باشد. تمامی ساز ها در بدو آموزش دارای سختی هایی است که از آن جمله می توان به رسیدن به کیفیت مطلوب صدا دهی و صدا کشی آن است اشاره کرد. حال برخی از ساز ها هستند که دوره صداکشی آن ها طولانی تر بقیه ساز ها می باشد که در این بین ویولن از این دست سازها می باشد. علت این امر نوع تنظیم آرشه و نیز بدون پرده بودن و یا نامشخص بودن جایگاه قرار گیری انگشتان در ابتدای آموزش می باشد.

آموزش ویولن در کرج

اما پس از مدتی کوتاه که بین 1 ماه تا 2 ماه زمان بر خواهد بود، صدای ساز با تمرینات مناسب به کیفیت مورد نظر خواهد رسید. اما این بدان معنا نیست که در طول این مدت زمان هیچ ملودی و یا آهنگی را نیاموزید بلکه با توجه به کتاب های استانداردی که در آموزش از آنها استفاده می کنند، ملودی هایی با شیوه اجرایی ساده در اختیار هنرجویان این گرایش قرار خواهد گرفت. پس از این مدت زمان، ویولن نیز به مانند بقیه سازها زمانی بین 3 تا 5 سال زمان اتمام رپرتوار آموزشی را طلب خواهد کرد اما مطمئنا هنرجویان پس از گذشت 3 ماه تغییراتی را در نوازندگی خود احساس کرده که با گذشت زمان و فراگیری تکنیک های اجرایی و کسب مهارت های بیشتر قدرت و شفافیت صدادهی بیشتر و نوازندگی قدرتمندی را از هنرجویان انتظار خواهیم داشت.

آموزش ویولن در کرج

ویولن کودکان

آیا کودکان در رده های سنی زیر 7 سال نیز می توانند این ساز را اجرا کنند؟ جواب مثبت است. البته لازم به توضیح است که آموزش ویولن کودکان بر اساس رپرتوار کودکان بوده و تدریس در زمینه ویولن کودکان نیاز به مهارت آموزشی در این خصوص خواهد داشت که خانم شبنم عباسی در این خصوص از مهارت لازم برخوردار بوده و بر اساس پداگوژی متعارف دوره مختص کودکان را آموزش می دهند. همچنین ساز ویولن برای کودکان نیز در ابعاد مختلف دو چهارم سه چهارم و چهار چهارم در بازار موجود بوده که بنا به صلاح دید استاد ساز مربوطه می بایست تهیه گردد.

از چه سنی ویولن را می توان یاد گرفت : 

ویولن را از رده سنی 3/5 الی 4 سال به بالا می توان فرا گرفت اما کودکانی که در این رده سنی هستند می بایست در مشاوره های لازم حضور داشته و استاد نیز مشاوره و جلسات توجیهی با والدین و نیز صحبت هایی را جهت شروع قبل از برگزاری کلاس با کودک داشته باشد. لازم به ذکر است که برای کودکان در این رده سنی اندازه ویولن به نسبت استاندارد کوچکتر می باشد. اندازه های ویولن در سه سایز یک دوم – سه چهارم و چهار چهارم که ویولن استاندارد در اندازه می باشد در بازار موجود است.

آموزش ویولن در کرج زیر نظر استاد شبنم عباسی در آموزشگاه موسیقی ملودی

خرید ویولن

خرید ویولن و تمامی سازهای کلاسیک غربی به دو شکل دست ساز و دارای برند موجود می باشند. متقاضیان می توانند بسته به نوع هزینه کرد انواع مختلف ویولن را تهیه نمایند. البته لازم به ذکر است که در مارک های برند نیز کیفیت ها می توانند متفاوت باشند اما نکته مهم در انتخاب ساز هزینه آن می باشد که مطمئنا با بالا رفتن هزینه کیفیت آن نیز بیشتر خواهد شد. در خصوص ساز های دست ساز کمی بحث از لحاظ قیمت گذاری تخصصی تر خواهد شد.

آموزش ویولن در گوهردشت کرج

انواع ویولن 

ویولن از خانواده زهی آرشه ای ها است که در این خانواده سه نوع دیگر نیز عرض اندام می کنند. ویولن آلتو – ویولن سل یا چلو – کنتر باس – ویولن دارای زیرترین صدا در بین این خانواده می باشد. البته لازم به ذکر است که تمامی انواع این خانواده دارای شکلی مشابه می باشند. اما در کنتر باس بسیار به ندرت از آرشه استفاده می کنند. ویولن آلتو کمی بزرگتر از ویولن و چلو بسیار بزرگتر از ویولن است به گونه ای که این ساز را با استفاده از میخی که در انتهای این ساز تعبیه شده است روی زمین گذاشته و اجرا می کنند و کنترباس بزرگترین در این خانواده است که می بایست بر روی صندلی پایه بلند و یا ایستاده آن را نواخت.

درباره ما

با ما از طریق لینک زیر در تماس باشید

تماس با ما

از نمونه اجراهای اساتید در instagram آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید

استاد ویولون در گوهردشت کرج