آموزش پیانو در کرج

آموزش پیانو در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی توسط استاد آیناز مقدم : ایشان نوازندگي پيانو را از سن 10 سالگي نزد خانم جابري از شاگردان استاد حنانه آغاز نمودند.

کلاس پیانو با استاد آیناز مقدم

از ديگر اساتيد ايشان مي توان به آقاي مهرداد مرادي و استاد رضا طاهري اشاره كرد. همچنين ايشان فارغ التحصيل رشته موسيقي در گرايش نوازندگي موسيقي جهاني(پيانو) و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر و دارای کارت صلاحیت تدریس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مي باشند.

آموزش پیانو در کرج

آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی ملودی

کلاس پیانو در آموزشگاه موسیقی ملودی. از ديگر سوابق هنري ايشان مي توان به كسب دو مقام اول و دوم جشنواره موسيقي سال 84 و 85 استان زنجان اشاره كرد. خانم آيناز مقدم در موسيقي كودكان نيز تخصص داشته و در آموزشگاه موسيقي ملودی به عنوان مدرس موسيقي كودكان در گرايش تدريس غير مرتبط تخصصي و ريتميك كودكان، مشغول به همكاري مي باشند.

تماس با ما

متد آموزش پیانو 

متد آموزش پیانو بر اساس موسیقی کلاسیک غربی بوده و کتب آموزشی آن بر اساس استاندارد و نیز رپرتوار موسیقی کلاسیک غربی می باشد. لازم به ذكر است برای آموزش پیانو کودکان نیز  متد ایشان مبتنی بر آموزش موسيقي كودكان بوده که آن نیز بر اساس رپرتوار پیانو کودکان طراحی و تدریس خواهد شد. همچنین خانم آیناز مقدم بنا به تجربه و تدریس موسیقی کودکان که از متد خانم سودابه سالم استفاده می نمایند كه يكي از بهترين متدهاي آموزشي در زمينه موسيقي كودكان در ايران مي باشد در زمینه تدریس پیانو کودکان نیز بسیار با صحت عملکرد مسیر آموزشی را طی می نمایند. خانم آیناز مقدم از شاگردان مستقیم خانم سودابه سالم در زمینه موسیقی کودکان می باشند.

درباره ما

کلاس پیانو چگونه است؟ 

نحوه برگزاری کلاس پیانو بدین گونه است که کلاس ها به صورت خصوصی برگزار می شود و استاندارد دوره آموزش 30 دقیقه در هفته است. در آموزش پیانو باید به موارد زیر دقت نمود که ابتدا می بایست با اصول بنیادین و تئوری موسیقی در حد پایگی آشنایی پیدا کرده و در نهایت بر اساس رده سنی هنرجویان با کتاب هایی از جمله بیر- چهل آهنگ -سی آهنگ- جان تامسون- مایکل آرون- طی دوره نمود. پس از سپری شدن دوره مبتدی بر اساس علایق هنرجویان گرایش های مورد نظر انتخاب شده و در آن به ادامه آموزش پرداخته خواهد شد لازم به ذکر است که کتاب های مرتبط با این دوره نیز بسته به نیاز هنرجویان تعریف می گردد از جمله والس های شوپن – انوانسیون های باخ – سونات های بتهوون و …در شاخه پاپ کتاب هایی از جمله برترین های پیانو و… مورد آموزش قرار می گیرد.

آموزش پیانو در کرج

مدت زمان آموزش پیانو

تمامی هنرجویان برتر پیانو پس از طی دوره آموزش مقدماتی و در سطح ارائه عملکرد و اجرا می توانند در کلاس های گروهی به عنوان سولیست و یا آکومپانیمان ( همنواز ) شرکت می کنند. لازم به ذکر است هنرجویان این رشته در مقاطع بالاتر می توانند به موازات شرکت در کلاس های پیانو در رشته هایی چون هارمونی کنتر پوان تئوری موسیقی صدا سازی سلفژ آهنگسازی و… شرکت نمایند که مطمئنا می تواند در عملکرد ساز هنرجویان بسیار نقش مثبتی داشته باشد. همچنین هنرجویان پیانو می توانند در کلاس های گروه نوازی و اصول اجرای صحنه شرکت نموده و با این دست از اجرا ها نیز آشنا گشته و آموزش های لازم را ببینند.

برای ساز زدن استعداد لازم است؟ 

ساز زدن نیاز به تکرار و تمرین دارد. اگر که این تمرینات به صورت مداوم انجام پذیرد بازدهی آن بسیار بیشتر از فردی خواهد بود که نبوغ خاصی در این زمینه دارد. چه اینکه وقتی صحبت از زمان تمرین به میان می آید منظور کیفیت و اجرای صحیح تمرین روزانه بر اساس استاندارد های تمرین و اصول اجرایی خواهد بود که استاد در این زمینه به هنرجویان منتقل می نماید

انواع پیانو

پیانو ها به سه دسته کلی تقسیم بندی می گردد. عبارتند از پیانو الکتریک – آکوستیک دیواری و آکوستیک رویال که نوع آکوستیک رویال نیز به سه دسته کوچک متوسط و بزرگ تقسیم بندی می شود.

آموزش پیانو در کرج گوهردشت

ویژگی های پیانو الکتریک

پیانو الکتریک دارای محسنات بسیاری از جمله قیمت پایین تر نسبت به پیانو آکوستیک است. – عدم نیاز به کوک کردن دوره ای ساز – تعمیر و نگه داری بسیار آسان چه اینکه در نوع الکتریک نیازی به تعمیر و نگه داری دوره ای نخواهد بود – حمل آسان و سبک چرا تمامی قطعات آن به راحتی قابل باز و بسته شدن خواهد بود – دارا بودن ابزار های جانبی بر روی پیانو الکتریک از جمله قابلیت ضبط – مترونوم – قابلیت اتصال به هدفون و سایلنت کردن پیانو – دارای تنظیمات صدا – قابلیت اتصال به کامپیوتر و استفاده از ابزار های نرم افزاری آهنگسازی – کم حجم بودن آن نسبت به پیانو های آکوستیک

قیمت کلاس پیانو در کرج

قیمت کلاس پیانو در کرج سالیانه بر اساس نرخ ابلاغی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان تعیین می شود. تمامی آموزشگاه موظف به رعایت مفاد دریافت شهریه از جمله نرخ ابلاغی می باشند. لذا این هزینه همواره به صورت سالیانه افزایش خواهد داشت.

آشنایی مختصر با پیانو

در نت خوانی ساز پیانو از دو کلید موسیقی استفاده می گردد که یکی کلید فا و دیگری کلید سل خواهد بود. هنرجویان این رشته می بایست توانایی خواندن هر دو کلید را به صورت همزمان داشته باشند. پیانو یکی از شاخص ترین ساز هایی است که بیشترین گستره صدایی را در بین ساز های کلاسیک غربی دارد. همچنین پیانو از سه پدال جهت ایجاد تنوع صدایی و یا ایجاد نوع صدای خاص از لحاظ امتداد صدا و یا خفه کردن صدا و نیز ایجاد حالت های خاص صوتی استفاده می نماید. در پیانو های آکوستیک چکش هایی جهت ضربه زدن بر روی سیم وجود دارد. با فشار دادن کلاویه خاص چکش آن نیز متعاقبا بر روی سیم مورد نظر ضربه وارد خواهد کرد.

پیانو آکوستیک دیواری

در پیانو های آکوستیک دیواری سیم ها به صورت عمودی و در پیانو های آکوستیک رویال سیم ها به صورت افقی در ساز تعبیه شده اند. همچنین کوک پیانو آکوستیک نیاز به مهارت داشته است. اشخاصی که این گونه از پیانو ها را کوک می کنند دارای تخصص در این زمینه می باشند. و اشخاصی که نوازنده این ساز هستند الزاما مهارت در کوک این ساز را نداشته و مهارت کوک در پیانو آکوستیک به عنوان یک تخصص شناخته می شود.

آموزش پیانو در کرج

از سایت linkedin آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج گوهردشت نیز دیدن نمایید