آموزش تار در کرج

آموزش تار در کرج گوهردشت در آموزشگاه موسیقی ملودی زیر نظر استادآنیتا صادقی. ایشان متولد 1363 بوده و  آغاز آموختن تار و سه تار از سال 1372 نزد اساتید: داریوش پیرنیاکان،امیر شریفی، هوشنگ فراهانی و خانم آذر زرگریان گذرانده اند. فارق التحصیل رشته ساز نوازندگی ایرانی در مقطع کارشناسی، دارای کارت صلاحیت تدریس و عضو وابسته یک خانه موسیقی.

آموزش تار با استاد آنیتا صادقی

 

آموزش تار در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی

ایشان تحت تعلیم نزد اساتید:داریوش پیرنیاکان، امیر شریفی و امین و آذر زرگریان بوده اند و دوره های مربوطه به سازهای تار و سه تار را نزد اساتید یاد شده گذرانده اند. از سابقه تدریس ایشان می توان به تدریس در هنرستان هنرهای زیبا دختران کرج و آموزشگاه های کرج و تهران اشاره کرد.

از بخش بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

فعالیت ها و روزمه استاد آنیتا صادقی

فعالیت ها و تدریس: فعالیت به عنوان نوازنده در گروه موسیقی مهر، گروه بانوان مهنا، ترنج، نهفت و گروه ژنور و حضور به عنوان نوازنده در ارکستر تاج و همچنین گروه کردی هاواری نیشتمان در اربیل و سلیمانیه و همین طور اجرا در شهرستان های مختلف اشاره کرد.

آموزش تار در کرج

از بخش ساز شناسی آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

آشنایی با ساز تار

آشنایی با ساز تار -تار سازی است که صدای پر قدرت و حجیم و پر طنین آن،افراد زیادی  را به سمت اموزش جذب میکند.در حالیکه توانایی این ساز در حالات مختلف موسیقی بر کسی پوشیده نیست.

یکی دیگر از جذبه های ساز تار،شیوه های مختلف نوازندگی آن است.منظور،مکاتب مختلف تارنوازی است که گویش این ساز را بنا بر اجرای تکنیک،حس و حال و نوع بینش و صداگیریِ هر یک از اساتید بنام این ساز،تغییر داده.بطوری که لحن ها و رنگ های مختلفی از نوازندگی در این ساز را توسط اساتید بزرگ تار نوازی شاهد هستیم.

آموزش تار در کرج

 

کاسه تار

ساز تار دو کاسه کوچک و بزرگ،به نام کاسه و نقاره دارد که روی آن پوست قرار میگیرد و توسط خرکی از جنس شاخ سیمها از روی آن رد میشوند.تار به علت دارا بودن همچین صنعت خاصی،میتواند رنگهای متنوعی از صدا را هنگام نوازندگی از خود بروز دهد.همانطور که ابزار نواختن این ساز که مضراب نام دارد،میتواند از جنس برنج،استیل،شاخ،صدف،چوب ابنوس و غیره باشد و همین فاکتور نیز میتواند رنگهای مختلفی از این ساز به گوش ما برساند.که با قرار گیری جایگاه دست در جاهای مختلف کاسه،نقاره ،بین آنها امکان پذیر خواهد بود.

توضیحات بیشتر

حتی نوع قرار گیری مضراب در دست نوازنده.مقدار و نوع تماس دست راست نوازنده با خرک‌ سار تار و….حتی جنس نخ هایی که به عنوان پرده های ساز از آن ها استفاده میشود،میتواند در صدادهی ساز تاثیر بگذارد.به طور مثال از قدیم الایام برای پرده بندی ساز تار از رودۀ تابیده شده گوسفند استفاده میشده است.

و صدایی زنگ دار را به گوش میرساند از نت ها.در حالی که بستن نخ ماهیگیری یا کات کوت و یا نخ پلاستیکی نیز در سالیان گذشته رواج پیدا کرده که صدایی کریستالی و کم زنگ تر را ایجاد میکند و صد البته تمام این تغییرات در رمگ صدای ساز توسط یک نوازندۀ متبحر و ماهر میسر می باشد.همانطور که در نوازندگی اساتید بزرگ،این تفاوت ها در صداگیری مشهود است.همانند استاد،جلیل شهناز.،فرهنگ شریف،حسین علیزاده،محمدرضا لطفی،علی اکبر خان شهنازی و…

آموزش تار در کرج

آیا می توانم تار یاد بگریم

تمامی علاقه مندان به ساز تار می توانند تار را یاد بگیرند. آموزش تار و نیز ساز های دیگر از ابتدا تا دوره عالی همواره بر پایه شیوه و رپرتوار آموزشی استاندارد بوده که از قدیم به صورتی گام به گام تدوین شده تا هنرجویان و متقاضیان تار در هر سنی که هستند بتوانند به راحتی این ساز زیبا را فرا بگیرند.

هرچند لازم به ذکر است که میزان تمرین نیز در پیشرفت هنرجویان نقشی کلیدی را داشته و در صورت عدم تمرین پیشرفت لازم صورت نپذیرفته و گاه هنرجویان این رشته در چنین شرایطی می گویند که استعداد نداشته و ساز را رها می کنند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استعداد در موسیقی کاملا اکتسابی بوده و با تمرین و ممارست در کلاس تار می توانند به اهداف خود در ساز تار برسند.

آموزش تار در کرج را در این آموزشگاه متفاوت تجربه کنید

چگونه تار یاد بگیریم

چگونه تار یاد بگیریم ؟ همانطور که میدانید برای فراگیری هر هنری نیاز به تمرین و ممارست و هدف گذاری و نظر در انجام‌ اون کار است.اما یقین داشته باشید که اگر نظم در تمرین و زمان خوبی را برای تمرین کردن بگذارید،به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

کما اینکه بسیاری از افرادی که حتی مستعد نبوده اند،با تمرین و ممارست به جایگاه خوبی در نوازندگی رسیده اند. برای اموزش تار متد ها و شیوه های مختلفی تدوین گردیده است. بطوری که مؤلف تجربیات و نوع نگاه خود را در تألیفات اموزشی خود لحاظ کرده و تجربیات خود را به شکلی مدون در اختیار هنرجو قرار داده.

تجربه مدرس

تجربه نشان داده است که وقتی مدرس مجموعه ای از تألیفات اموزشی در مورد ساز تخصصی خود را فرا گرفته باشد و با نگاهی کلی نگر و جامع به سراغ اموزش هر شخص برود،بازخورد و بازدهی بهتری از شخص هنرجو خواهد داشت.بطور مثال هنگامی که مدرس با چند تألیف از اساتید مختلف،اشنا باشد،آنها را سالها تدریس کرده باشد و به نگرش مؤلف و هدف ایشان در هر تمرین یا درسی پی برده باشد،میتواند بنا بر نیاز هر هنرجویی،مختص آن هنرجو تمرین مورد نیاز برای تقویت تکنیکش انتخاب کند.چون همانطور که میدانیم انسانها با یکدیگر در روحیات،توانایی ذهنی و جسمی و حتی اموزش متفاوت هستند

 

آموزش تار در کرج

کتاب آموزش تار

کتاب آموزش تار در دوران های مختلف توسط اساتید این گرایش تالیف و تدوین گشته است چه اینکه در این مبحث میتوان به کتب مرجع و متداولی در این زمینه اشاره کرد.

به طور مثال کتابی از مرحوم استاد روح الله خالقی،که سالیان سال است به عنوان کتابی مرجع و معتبر در مراکز اموزشی و هنرستان های موسیقی در حال تدریس و استفاده است.که از این روی معروف است به کتاب هنرستان،که نسخه قدیمی ان در دو جلد مقدماتی و متوسطه تدوین گردیده.

آموزش تار در کرج با ارائه بهترین متد آموزشی در کرج

کتاب های دیگر تار

از کتب دیگر میتوان به کتاب اول،دوم و سوم استاد ذوالفنون نام برد که البته با نگاه سه تار نوازی و تکنیک های سه تار بنا نهاده شده.یکی از کتابها و تالیفات اموزشی دیگر در این زمینه،کتاب اول سه تار نوازی استاد علیزاده و کتاب دوم و متوسطه ایشان،که با نگاه به هم ساز تار و هم سه تار تالیف شده است.

در زمینۀ قطعه نوازی پیشرفته و قطعات میتوان به شش جلد از اثار استاد علیزاده اشاره نمود.همچنین کتب بسیاری که در زمینه های تصنیف نوازی و اتود های تمرینی برای بالا بردن تکنیک نوازنده به رشته تحریر در امده اند.همینطور از اثار قدمای تار نوازی همانند قطعات اساتید،علی اکبر خان شهنازی،رکن الدین خان مختاری،قطعات استاد جلیل شهناز و غیره

آموزش تار در کرج

نت نگاری ساز تار

نت نگاری ساز تار تابع قواعد مرسوم است، اما به لحاظ اینکه دارای تکنیک های بسیاری که مختص خود این ساز هستند می باشد،از علائم مختص به خود در بسیاری از تکنیک ها تبعیت میکند.

کما اینکه در شیوه های مختلف نوازندگی این ساز،تکنبک هایی وجود دارند که اختصاص دارند به خالق آن شیوه و علامت آن تکنیک را خود ان استاد انتخاب میکند.حتی در تکنیک های مرسوم و مشترک امکان آن هست که از چند نوع و شیوه علامت گذاری استفاده بشود که هنرجو به مرور زمان و با نواختن اثار این اساتید از کتابهایشان و با اموزش از استاد خود به این علائم مسلط میگردد

آموزش تار در کرج گوهردشت

قیمت تار

قیمت تار بنا بر صنعت ساخت آن،و کیفیت متریالی که در آن به کار برده شده و تجربه و بنام بودن سازنده ان،متغیر است.بنابراین وقتی تصمیم به اموزش این ساز گرفتید،حتما با استاد خود و یا یک کارشناس و نوازنده مشورت کنید برای خرید ساز تار.چون بسیار دیده شدن است که سازی از لحاظ ساخت صنعت بسیار قوی نداشته اما صدای خوبی میدهد و حتی بالعکس

هزینه کلاس تار

هزینه کلاس تار همانند باقی سازها تابع نرخی است که از جانب وزارت ارشاد و یا خانه موسیقی، بخش اموزشگاه های هنری هر استان ابلاغ میگردد. لذا شما می توانید جهت استعلام قیمت و هزینه کلاس تار با آموزشگاه از طریق شماره تماس 02634218439 و یا با اشاره بر روی لینک واتس آپ با آموزشگاه موسیقی ملودی در تماس باشید.

با ما از طریق لینک زیر در تماس باشید

از نمونه اجرای های اساتید و هنرجویان در آموزشگاه موسیقی در کانال اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید

تماس با ما

آموزش تار در کرج

آموزش تار در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج و گوهردشت