آموزش دف در کرج

آموزش دف در کرج گوهردشت کلاس دف زیر نظر استاد هانیه گل محمدی. ایشان متولد ۱۳۶۵و یادگیری ساز دف زیر نظر استاد حسین رضایی نیا و افشین خلج. شروع به تدریس از سال ۱۳۸۸ در چندین آموزشگاه و فرهنگسرا در کرج و تهران. ايشان از معدود استعدادهاي درخشان در زمينه نوازندگي دف و دايره(قاوال) به شمار مي روند.

کلاس دف با استاد هانیه گل محمدی

از جمله رزومه كاري پربار ايشان مي توان به: همکاری با چندین گروه موسیقی سنتی و فیوژن چون گروه موسیقی سایه سار و (کسب مقام سوم در بخش گروه نوازی در سی امین جشنواره ی موسیقی فجر)،گروه موسیقی بانوان مهنا، ارکستر مجلسی آهنگ به خوانندگی وحیدتاج،گروه موسیقی فیوژن آهنگ۲ ،همکاری با گروه کوبه ای ونداد مهر ،و ارکستر کوبه ای نایریکا و… اشاره كرد.

آموزش دف درآموزشگاه موسیقی ملودی

 آموزش تخصصی دف در کرج و گوهردشت زیر نظر استاد هانیه گل محمدی.

کلاس دف در کرج گوهردشت

آموزش دف در کرج

با ما از طریق لینک زیر در تماس باشید

تماس با ما

از اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر بدانید

 به ادامه مطلب توجه نمایید

سن شروع یادگیری دف

سن شروع یادگیری دف را می توان از هر سنی آغاز نمود اما معمولا در رده های سنی پایین تر نیاز به دوره های پیش نیاز خواهد بود و این بدین معنی نیست که نمی توان در این رده سنی از خود ساز دف شروع به یادگیری کرد بلکه به این معنی می باشد که هنرجو در رده های سنی پایین زیر نظر استاد و با رپرتوار مختص کودکان و با متدهایی که مختص این رده سنی طراحی شده است شروع به یادگیری می کند. در این مقطع ابتدا مسائل ریتمیک که یکی از بنیادی ترین اصول یادگیری و اجرایی موسیقی می باشد بر روی ساز بررسی شده و سپس وارد مراحل تکنیکال و اجرایی می شوند. در مورد آموزش در رده های سنی بالاتر نیز سریعتر وارد مراحل آموزش تکنیکال شده، یادگیری و اجرا را فرا خواهند گرفت. آموزش دف در کرج

شیوه آموزش دف برای کودکان

شیوه آموزش دف برای کودکان به جهت حساسیت آموزش به کودکان در رده های سنی 4 الی 10 سال، کتاب و روش تدریس همراه با شعر و موسیقی است که مدرس مربوطه با تعاملی که با هنرجویان این مقطع سنی برقرار خواهند کرد دروس کتاب را به گونه ای آموزش می دهند که موارد ریتمیک با شعر به ایشان آموزش داده شود تا دروس بهتر و به گونه ای کاملا نهادینه در ذهن جای گیرد. آموزش دف در کرج

تمرین دف در منزل 

تمرین دف در منزل از مشکل و دغدغه های رایج و معمول هنرجویان سازهای کوبه ای به خصوص ساز دف در منزل صدای بلند ساز است که ممکن است برای همسایه ها و حتی دیگر اعضای خانواده مزاحمت داشته باشد به این دلیل صدا گیر دف (سوردین) را می توانند از فروشگاه های فروش ساز تهیه کرده و حتی این صدا گیر را نیز می توان در منزل تهیه کرد.

سوردین دف

سوردین در داخل ساز دف قرار می گیرد و داخل ساز را کاملا کاور می کند و حجم و صدای حلقه های دف را کاملا پوشانده و یا به اصطلاح کاور می کند که در این صورت هنرجو می تواند به راحتی تمرین خود را انجام دهد. با استفاده از سوردین و خفه شدن صدا درست است که صدای اصلیث ساز دف را نمی توان به درستی در هنگام تمرین استخراج نمود اما جهت تمرین در آپارتمان های مسکونی و مکان هایی که دارای محدودیت صدایی است راه کار بسیار مناسبی خواهد بود.

آموزش دف در کرج

مدت زمان آموزش دف چقدر است

مدت زمان آموزش دف چقدر است ؟ این سوال رایج که توسط بسیاری از هنرجویان مطرح می شود جواب قاطعی ندارد چرا که یادگیری و گذراندن دوره آموزش دف در کرج به میزان تمرین هر هنرجو بستگی دارد که به صورت روزانه و به صورت مداوم می بایست لحاظ شود. نحوه تمرین نیز یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای مدت زمان آموزش دف و گذراندن دوره ها از مبتدی تا عالی است. شاید به جرات بتوان این مورد را مهمترین مساله در زمان یادگیری نه تنها دف بلکه تمامی ساز ها دانست.

عوارض عدم تمرین صحیح

متاسفانه بسیاری از هنرجویان تمرینات خود را به شیوه صحیح و اصولی انجام نداده و در نهایت مدت زمان آموزش خود را بلندتر می کنند که به طبع گاهی عدم استعداد داشتن را مطرح می کنند که در این خصوص می توان گفت نوع و شیوه تمرین صحیح است که شما را به دوره های عالی هدایت خواهد کرد و نه استعداد در موسیقی که تنها امری اکتسابی با تمرینات مناسب است. از موارد دیگر می توان به حضور هنرجویان به صورت مستمر در کلاس ها و جلسات دانست.

اگر کلاس موسیقی را رها کنیم

توجه نمایید بنا به استانداردهای آموزش موسیقی در صورت وقفه در کلاس ها همواره برگشت به عقب خواهید داشت. این امر تا 2 سال اول ممکن خواهد بود یعنی در صورت ترک هنرجو از استمرار کلاس و رها کردن کلاس ها زیر دو سال آموزش، هنرجویان پس از گذشت تقریبی 6 ماه تقریبا موارد آموخته شده در کلاس را فراموش و یا از مهارت ایشان کم می گردد.

آموزش دف در کرج گوهردشت

آیا می توان با انگشت های کوچک نوازندگی کرد ؟

آیا می توان با انگشت های کوچک نوازندگی کرد ؟ جواب این پاسخ بله است. به نظر بسیاری اگر انگشتان کوچکی داشته باشند نمی توانند برخی از ساز ها را اجرا کنند که در پاسخ باید گفت که نوازندگی ارتباطی با کوتاه و یا بلند بودن انگشتان نداشته و نوع اجرای تکنیک ها با اکل صحیح و فیگور درست که در کلاس فرا خواهید گرفت در نوازندگی اهمیت خواهد داشت و نه کوتاه یا بلندی انگشتان.

آموزش دف در کرج گوهردشت

در چه سنی باید موسیقی را شروع کرد ؟

آموزش دف در کرج گوهردشت – در چه سنی باید موسیقی را شروع کرد نیز از سوالاتی است که معمولا در فراگیری موسیقی پرسیده می شود. پاسخ به این پرسش در هر سنی است. چه اینکه گاهی پرسیده می شود سن من از یادگیری موسیقی گذشته است و دیگر نمی توانم موسیقی را یاد بگیرم. در پاسخ به این دست از دوستان باید عرض داشته باشیم که سن در یادگیری موسیقی هیچ اهمیتی ندارد و دو فاکتور عمده است که شما را در مسیر یادگیری موسیقی مستدام می کند. اول علاقه و دوم میزان تمرین شما. اگر هدف علاقه و پشتکار برای یادگیری وجود داشته باشد این موارد و حواشی دیگر اهمیتی نخواهد داشت.

آموزش دف در کرج گوهردشت

قیمت کلاس دف

قیمت کلاس دف مانند تمامی کلاس های دیگر بر اساس نرخ ابلاغی سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان تعریف و ابلاغ می گردد. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره آموزشگاه 02634218439 تماس حاصل بفرمایید.

آموزش دف در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی

فرق دف و دایره

فرق دف و دایره یا همان قاوال از نظر پوزیشن و یا موقعیت قرار گیری دست ها و حجم صداها است. بیشتر ضربات در دایره توسط انگشتان اجرا می گردد اما در دف علاوه بر انگشتان برای اجرا تکنیک ها از کل کف دست نیز استفاده می گردد.لازم به ذکر است نوع حوزه موسیقیایی که در آن دف و دایره اجرا می گردد نیز از یکدیگر متفاوت بوده و نوع تکنیک های اجرایی در این دو ساز با یکدیگر متفاوت است.

اگر دف بلد باشم تمبک هم می توانم بزنم

این سوالی است که بسیاری از هنرجویان ساز های کوبه ای می پرسند. پاسخ این پرسش هم آری است و هم خیر. بنا به خصوصیاتی که سازهای کوبه ای دارند و ثقل مطلب و بنیان اصول آموزشی بر پایه ریتم استوار است لذا در صورتی که هنرجویی به عنوان مثال ساز دف را فرا گرفته باشد به طبع آن اصول پایه مرتبط ریتمیک را نیز فرا گرفته است لذا زمانی که بخواهد ساز کوبه ای دیگری را نیز فرا بگیرد از این بابت و از لحاظ فراگیری اصول اولیه دیگر نیازی به یادگیری نخواهند داشت. اما از لحاظ تکنیک خیر

تفاوت تکنیک در سازهای کوبه ای

همانطور که در بند پیشین به آن اشاره شد ساز های کوبه ای از لحاظ بنیان اصول ریتمیک بسیار مشابه یکدیگر عمل می کنند هرچند مواردی نیز در بحث ریتم و در اجرای آن در سازهای کوبه ای وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند اما در بنیان بسیار مشابه عمل می کنند. حال اینکه در بحث تکنیک هیچ مشابهتی با یکدیگر ندارند و هنرجویان هر گرایش می بایست از اصول تکنیکی منحصر به فرد همان ساز در نوازندگی استفاده نمایند.

آموزش دف در کرج

مثال تفاوت تکنیکی در دف و تمبک

به عنوان مثال در دف از کف دست و 4 انگشت در ضربات تم یا میانه ساز استفاده می شود در صورتی که در تمبک چنین چیزی مرسوم نیست و ضربات تم با جمع کردن انگشتان و ضربه ای که نرمی سر انگشتان بر میانه ساز وارد می شود اجرا می گردد و البته در نوع اجرای ضربات و استفاده از انگشتان و یا حتی فیگورها و اکل اجرایی نیز کاملا با یکدیگر متفاوت عمل می نمایند. این مورد در تمامی سازهای کوبه ای کاملا مشهود است. هرچند در برخی از سازهای کوبه ای هم خانواده می توان مشابهتی کم را در اجرا و استفاده تکنیکی از انگشتان و دست ملاحظه کرد.

آموزش دف در کرج گوهردشت

از نمونه کارهای اساتید در instagram آموزشگاه بازدید نمایید