آموزش هنگ درام در کرج

آموزش هنگ درام در کرج

آموزش هنگ درام در کرج زیر نظر خانم سوگل ساربان، دارای کارت صلاحیت تدریس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آموزشگاه موسیقی ملودی.

استاد سوگل ساربان از اساتید برجسته سازهای کوبه ای در استان البرز بوده که بخشی از رزومه ایشان در ادامه آمده است. استاد سوگل ساربان متولد 1366 است. ایشان دوره سازهای کوبه ای را در تهران و کرج زیر نظر اساتید برجسته کشوری گذرانده است و در حال حاضر در آموزشگاه های متعدد در تهران و کرج مشغول تدریس می باشند. از دیگر فعالیت های ایشان می توان به حضور در حوزه موسیقی تاتر و شرکت در جشنواره های بین المللی اشاره کرد. همچنین ایشان در مستر کلاس های متعددی در تهران و کرج با حضور اساتید کشوری شرکت داشته اند و از تجریات این دست از اساتید پیشکسوت تلمذ نموده اند.

آموزش هنگ درام در کرج

با اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر آشنا شوید

با توجه به اینکه ساز هنگ درام ساز تازه واردی در کشور ما است استاد ساربان با پژوهش هایی که از متد های غربی در مورد هنگ درام داشته اند و همچنین بعد از تجربیات چندین ساله خود در نوازندگی هنگ درام به درک کاملی از صدادهی و تکنیک های آن دست یافته و از صاحب سبک های هنگ درام به شمار می روند.

کلاس هنگ درام

آشنایی با هنگ درام

هنگ یا هنگ درام در زیرشاخه گروهی از سازها به نام هند پن قرار می گیرند. هنگ درام در دسته سازهای خود صدا جای می گیرد. خود صدا به سازهایی گفته می شود که صدای تولید شده از آنها به وسیله سیم، دمیدن و یا پوست نبوده و ساز به خودی خود صدا تولید می کند که در اینجا با ضربه ای بر روی ساز صدای مورد نظر استخراج می گردد. از دیگر سازهای خود صدا می توان به سازهایی چون مثلث، سنج، انواع شیکر و… اشاره کرد.

درباره ما بیشتر بدانید

تاریخچه

هنگ درام برای اولین بار توسط فیلیپس رونر و ساوینا شرر ابداع گردید. این ساز در کمپانی به نام پن آرت در کشور سوئیس ساخته و تولید انبوه گردید. هنگ درام برای اولین بار در سال 2000 میلادی به بازار موسیقی عرضه شد. سازندگان این ساز نام هنگ را برای آن مناسب می دانستند اما همانطور که می دانیم اکثر مردم در جهان این ساز را با نام تجاری آن یعنی هنگ درام می شناسند.

آموزش هنگ درام در کرج

در حدود سال 1700 میلادی در بخش هایی از آفریقا و امریکای جنوبی سازی مانند هنگ که دارای بدنه ای تمام فلزی بوده است و استیل پن نام داشته وجود داشت. بدنه هنگ از فلز است و ساز از دو قسمت که کاملا از یکدیگر جدا هستند تشکیل شده است. قوس بالایی یا رویی این ساز که نت ها بر روی آن چیده شده است و نوازنده بر روی این قوس ضربه های خود را وارد می کند طرف دینگ ساز گفته می شود و قوس زیرین ساز که یک سوراخ بزرگ در مرکز آن قرار دارد را طرف گو می نامند.

دینگ هنگ درام

نام نت اصلی هنگ درام دینگ است. دینگ بم ترین صدایی است که هر هنگ درام می تواند تولید کند. باید توجه داشت که هر هنگ درام با توجه به کوکی که برای هر ساز در نظر گرفته شده است از نظر فرکانس می تواند متفاوت باشد. پس نت دینگ همه هنگ درام ها یک نت با فرکانسی ثابت نیست. معمولا برای مشخص کردن نت دینگ از دیگر نت ها آن را با علامتی جدا می کنند.

از مطالب متنوع آموزشی و مقالات در بخش بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید

هر نت روی قوس بالایی هنگ دارای فضایی مشخص است. نت ها معمولا به فرم دایره و یا بیضی روی ساز جای می گیرند. فضایی که برای هر نت روی ساز تعبیه می شود کار بسیار حساس و دقیقی بوده و سانت ها اهمیت ویژه ای دارند. خطا و بی دقتی در این بخش باعث بوجود آمدن صداهای نامطلوب و در نتیجه ناکارآمدی ساز می شود.

کوک هنگ

کوک کردن هنگ از حساس ترین و پیچیده ترین کارها در مرحله ساخت این ساز است. این کار باید با اهمیت و دقت فراوان انجام شود. تعداد نت ها بر روی نسخه های معمول هنگ درام هفت عدد به اضافه نت دینگ است. در سال های اخیر ابداعاتی توسط کمپانی ها بر روی ساز هنگ انجام شده است که یکی از آنها افزایش تعداد نت ها بر روی هنگ درام بوده است. تا آنجا که در بعضی از نسخه های این ساز تعداد بیست و دو نت بر روی قوس آن طراحی شده است.

اضافه شدن نت ها در هنگ اتفاق مثبتی بوده و امکانات بیشتری در خلق و اجرای ملودی های متفاوت به نوازنده می دهد. با توجه به محدود بودن فضا در قوس ساز هر چه تعداد نت ها را اضافه کنیم صدایی که از خود تولید می کند زیرتر می شود. همانطور که پیشتر گفته شد محدوده صوتی هر ساز هنگ به طور معمول یک اکتار است. نت ها بر روی ساز به گونه ای چیده می شوند که الگوی گام مشخصی را تشکیل دهند. اینکه هر ساز در چه گامی باشد به کوک اولیه ساز در هنگام ساخت آن بر می گردد. معمولا هنگ را در گام می مینور و ر مینور کوک می کنند.

از ویدئو های متنوع آموزشگاه موسیقی ملودی در شبکه آپارات دیدن نمایید

قیمت کلاس هنگ درام

قیمت کلاس هنگ درام به مانند دیگر کلاس ها، سالیانه بر اساس تعرفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آموزشگاه های موسیقی در هر استان ابلاغ خواهد شد. لذا آموزشگاه موسیقی ملودی شهریه کلاس هنگ درام را بر اساس تعرفه ابلاغ شده از هنرجویان گرامی اخذ خواهد کرد. جهت کسب اطلاع از روز و ساعات و همچنین از میزان هزینه کلاس هنگ درام از بخش تماس با ما اقدام بفرمایید.

مدت زمان یادگیری هنگ درام

مدت زمان یادگیری هنگ درام و نیز تمامی سازها بر اساس میزان تمرینی که انجام خواهید داد تعریف خواهد شد. لذا مدت زمان تقریبی 30 دقیقه الی 2 ساعت در روز مدت زمان مطلوبی برای تمرین خواهد بود. هر چند که با افزایش این مدت زمان مطمئنا بر میزان کیفیت اجرا نیز تاثیر مطلوب و قابل توجهی را شاهد خواهید بود.

کلاس هنگ درام در کرج به صورت تخصصی در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج و گوهردشت.

از instagram آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید