آموزش کاخن در کرج

آموزش کاخن در کرج گوهردشت زیر نظر استاد سوگل ساربان در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج و گوهردشت.

کلاس کاخن با استاد سوگل ساربان

آموزش کاخن در کرج

آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی ملودی

آموزش کاخن. خانم سوگل ساربان مدرس و نوازنده ساز کاخن نوازنده سازهای کوبه ای در آموزشگاه موسیقی ملودی. ایشان علاوه بر تدریس ساز کاخن در رشته های دف تمبک تمپو و… نیز تخصص داشته و از سوابق و رزومه درخشان ایشان می توان به شرکت در مستر کلاس های اساتید به نام از جمله بهمن رجبی و نوید افقه – کمک به جمع آوریه مجموعه ریتم های تمبک از آغاز تا کنون و فعالیت در موسیق تئاتر و شرکت در جشنواره های بین المللی تئاتر با تلفیق سازهای کوبه ای- نوازنده کاخن در گروه های متعدد و اجرای کنسرت در تهران و کرج – آموزش کاخن کودکان بر اساس شیوه های نوین و ابداعی بر پایه الگوهای ریتمیک ابداعی بر اساس ریتم های اجرایی کاخن – نوازنده کاخن در گروهی تلفیقی از ساز های کوبه ای از جمله کاخن تمپو دف و دیوان و … اشاره کرد.

به نمونه ای از اجرای ایشان در فایل صوتی زیر توجه نمایید

در صورتی که با تلفن همراه وارد شدید، جهت اجرای فایل صوتی بر روی listen in browser بر روی ابزار صوتی در پایین اشاره نمایید

تاریخچه کاخن

تاریخچه کاخن. کاخن سازی است از خانواده ی سازهای کوبه ای. کلمه ی کاخن کلمه ای ست اسپانیایی که معنی آن جعبه یا صندوچه است این ساز در ابتدا بین کولی های اسپانیایی همراه با رقص و آواز و همراه با گیتار که ساز اصلی سبک فلامیکو است بر روی جعبه میوه ریتم ها اجرا میشد و به مرور این جعبه ی میوه تکامل پیدا کرد و به شکل امروزی تبدیل شده است. این ساز در موسیقی آفرو- پرویی و سبک فلامینکو و جز مورد استفاده قرار میگیرد.

ساختار کاخن

ساختار کاخن. کاخن جعبه ای است که چهار طرف آن از چوب ساخته شده و سطح اصلی آن از چوب سه لایه ساخته شده است. کاخن در ابتدا جعبه ای ساده بوده ولی بر اثر تکامل این ساز پایه و فنر و سیم برای ایجاد صدای متفاوت به آن اضافه شده است. تفاوت در صدای کاخن ها به دلیل تفاوت در شکل کاخن و جنس و ضخامت چوب آن و همچنین تفاوت در حفره ای که در پشت آن قرار دارد است.

آموزش کاخن در کرج گوهردشت

لطفا از بخش های متنوع بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

چگونه کاخن بنوازیم

چگونه کاخن بنوازیم؟ طریق نوازندگی کاخن به این صورت است که نوازنده بر روی آن می نشیند و با کف دست و انگشت ها بر روی صفحه ی اصلی که تاپا نامیده می شود و گاهی ضربه هایی به صفحه های کناری نیز زده می شود. در نوازندگی این ساز میتوان علاوه بر دست ازبراش و استیک نیز استفاده کرد. همچنین میتوان از پدال هم استفاده کرد برای ایجاد ضربه های بیس.

انواع کاخن

انواع کاخن. در حال حاضر دو نوع کاخن وجود دارد – کاخن های ثابت و کاخن های کوکی.

چگونه کاخن را کوک کنیم؟

چگونه کاخن را کوک کنیم؟ در مدل کاخن های کوکی در نوع فنری آن , فنر قابلیت دور و نزدیک شدن به تاپا را دارد و در نوع سیمی قابلیت زیر و بم کردن صدا را دارد.

آموزش کاخن

آموزش کاخن. ساز کاخن سازی است که قدمت زیادی ندارد و به همین دلیل منابع آموزشی خاصی نیز برای آموزش این ساز وجود ندارد و نمیتوان به همان منابع آموزشی محدود هم اکتفا کرد. به همین دلیل بر حسب نیاز گروه سنی ، چزوه هایی گرد آوری شده که بر اساس آن ها می توان به ریتم های کاربردی که در موسیقی پاپ هم کاربرد دارد مسلط شد.و برای گروه سنی کودکان نیز  بر اساس جزوه ای خاص ریتم با کمک شعر به هنرجو آموزش داده میشود. توسط اینجانب کتاب آموزش کاخن تالیف گردیده که مراحل ویرایش خود را میگذراند.نت نویسی کاخن بر روی دو خط حامل انجام می شود که بر روی خط اول ضربه های بم و بر روی خط دوم ضربه های زیر نوشته میشود. به ضربه های بم ، بیس و به ضربه های زیر اپن گفته میشود.

مدت زمان یادگیری کاخن

مدت زمان یادگیری کاخن. زمان یادگیری برای ساز کاخن مشخص نیست ولی بعد از آشنایی اولیه با ریتم ها هنرجو میتواند همنوازی با ساز ملودیک و همنوازی با موزیک های مختلف را انجام دهد. که همه ی این موارد به زمان تمرین هنرجو بستگی دارد ولی به طور معمول بعد از حدود شش ماه هنرحو میتوتند به نتیجه ی اولیه برسد.

آموزش کاخن در کرج گوهردشت

قیمت کاخن

 قیمت کاخن و تهیه کاخن. برای تهیه کاخن از حدود چهارصد هزار تومن به بالا میتوان هزینه کرد که بستگی به مارک و سازنده ی آن دارد. در حال حاضر قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاخن ایرانی کاخن پادوک است که به نام پاکو تغییر نام پیدا کرده است. و از برند های خارجی میتوان به  کاخ سلا ساخت کشور آلمان که تخصصی به ساخت کاخن مشغول است وکاخن مینل ساخت تایلند و کاخن لاروسا ساخت اسپانیا است و اشلاگورک از برند های معتبر کاخن هستند.امروزه کاخن در ایران طرفداران بسیاری دارد که باعث شده است این ساز وارد موسیقی کشورمان شود و در سبک های مختلف از این ساز استفاده میشود. امروزه از کاخن درایران علاوه بر سبک پاپ در موسیقی تلفیقی و سنتی نیز استفاده میشود.

قیمت کلاس کاخن در کرج

قیمت تمامی کلاس ها از جمله کلاس کاخن بر اساس نرخ مصوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  هر استان به صورت سالیانه به تمامی آموزشگاه آزاد هنری موسیقی ابلاغ می گردد و آموزشگاه موسیقی ملودی نیز متعاقبا بر اساس تمامی قوانین ابلاغی از جمله شهریه اعمال نظر کرده و دریافت شهریه بر اساس آن صورت می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص لطفا با آموزشگاه موسیقی ملودی از طریق لینک زیر در ارتباط باشید

تماس با ما

همچنین شما می توانید از ویدئوهای متنوع این آموزشگاه در شبکه نماشا نیز دیدن نمایید

آموزش کاخن در کرج گوهردشت

آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج گوهردشت