کلاس سلفژ در کرج

کلاس سلفژ در کرج گوهردشت و کلاس صدا سازی در کرج زیر نظر استاد کاناز دیفرخش فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران

آموزش سلفژ با استاد کاناز دیفرخش

 

آموزش سلفژ در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی

آموزش سلفژ در کرج در آموزشگاه موسیقی ملودی. بخشی از رزومه استاد کاناز دیفرخش عبارت است از: فراگیری مبانی موسیقی، سلفژ و تربیت شنوایی زیر نظر اساتید علی باستانی نژاد، میلاد عمرانلو ، مهدی قاسمی و دکتر آرش تیموریان .عضویت در گروه کر فارابی (کر دانشگاه هنر ) و فعالیت به عنوان خواننده سوپرانو با گروه های کر مختلف در تهران و کرج.

آموزش سلفژ در کرج

تحقیق و مطالعه در زمینه مبانی صداسازی در فرم های آوازی مختلف. همچنین آسیب های حنجره و تکنیک های آواز. و ترجمه مقالات متعدد در زمینه بهداشت صدا و تغذیه مناسب صداپیشگان و اصول آوازی و تکنیک های متعدد آن. همکاری با گروه آوازی رنسانس به عنوان خواننده سوپرانو و حضور در پروژه های اجرایی در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران. گذراندن دوره های پیشرفته آواز کلاسیک  و صداسازی زیر نظر شاکه آقامال و شرکت در اجراهای خصوصی و نیمه خصوصی آواز در موسسه فرهنگی اتریش و کلیسای آلمان ها.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک آموزش صدا سازی در کرج اشاره نمایید.

کلاس سلفژ در کرج

چرا سلفژ را باید یاد بگیریم

سلفژ درسی است بسیار مهم و جزو مباحث پایه ای در تمامی گرایشات موسیقی می باشد. به نوعی تمامی هنرجویان می بایست دوره های سلفژ را طی نمایند.

درواقع تمامی نوازندگان در سراسر دتیا باید مسلط به سلفژ باشند. اما مساله اساسی این است که معمولا سلفژ و مباحث آن به طور ناخودآگاه در طی دوره ساز تخصصی فرا گرفته می شود. فارغ از مباحث تکنیکی در سلفژ که در کلاس های سلفژ به طور جداگانه به تمامی هنرجویان آموخته می شود. باید نکات دیگری را نیز مد نظر قرارداد.

یکی از این نکات در گذر از دوره های ساز تخصصی با توجه به آشنا شدن گوش و درک صحیح از نت و صداهای موسیقیایی است. هنرجویان به طور ناخودآگاه با مباحث سلفژ و اینکه چگونه صداهای صحیح را از ناصحیح تشخیص دهند درگیر خواهد شد. نکته مهم این است که در صورت آموختن دوره ها و تکنیک های سلفژ به موازات کلاس های عملی و ساز، هنرجویان مسیر راحتتری را نسبت به اینکه دوره های سلفژ را طی ننمایند خواهند داشت. به عنوان مثال در صورتی که هنرجوی ویولن در بدو کلاس های عملی و به موازات آن کلاس های سلفژ را طی نماید در نواختن ویولن و نیز درک مناسب از پرده گیری های ویولن بسیار زودتر از حد انتظار به نتیجه خواهد رسید.

کلاس سلفژ در کرج

آیا حتما باید کلاس سلفژ بروم ؟

این سوالی است که بسیاری از هنرجویان می پرسند. پاسخ این پرسش خیر است. اما همانطور که در بند پیشین بدان اشاره شد اگر هنرجویان به موازات کلاس عملی خود در تمامی گرایش ها خصوصا ساز های بادی و نیز سازهایی که فاقد پرده بندی فیزیکی بر روی ساز خود هستند بتوانند این دوره ها را طی نمایند مسیر هموارتری نسبت به هنرجویانی که این دوره ها را طی نمی نمایند خواهند داشت. همچنین درک بهتری نسبت به فواصل و آنچه که اجرا می کنن و می شنوند خواهنند داشت.

از بخش های متنوع بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی دیدن نمایید

کلاس سلفژ در کرج

کلاس سلفژ چقدر طول می کشد ؟

دوره های کلاس سلفژ بر عکس دوره های ساز کلاس ها و مدت زمان مشخصی را دارد. هر چند پس از اتمام کلاس های سلفژ مطلب پیوست آن دیکته موسیقی است. در صورتی که هنرجویان این گرایش تمرینات مستمر و نیز مسیر درستی را در این کلاس ها با توجه به نکاتی که استاد بدان متذکر می شود طی نماید معمولا پس از 2 سال کل دوره تمام شده و می توانند دوره پیوست آن یعنی دیکته موسیقی را نیز بگذرانند.

هرچند نیاز به یادآوری است که با توجه به خاص بودن مطالب سلفژ و درگیر نبودن هنرجویان این کلاس با ملودی به مانندی که در کلاس عملی ساز با آن درگیر هستند شاید کمی خسته کننده و یا طولانی به نظر برسد اما با توجه به اهمیت موضوع سلفژ و طی دوره آن و درک مناسب از روند کلاس توسط هنرجویان می توان زمان کلاس سلفژ را کوتاه و یا بلند متصور شد.

خوانندگی و سلفژ

گاهی تصور بر این است که اگر گرایش خوانندگی مد نظر است حتما باید به کلاس سلفژ رفت. اما همیشه بدین صورت نیست. همانگونه که قبلا نیز به کاربرد سلفژ اشاره شد، در خوانندگی نیز سلفژ کارایی بسیار بالایی داشته و می تواند هنرجو را در مسیر بهتری قرار دهد. اما کلاس سلفژ برای این امر الزام آور نیست. چه اینکه اگر هنرجوی سلفژ از لحاظ بحث شنیداری از سطح خوبی برخوردار باشد.

سلفژ و مباحث آن ناخودآگاه و معمولا در مباحث صداسازی مستتر شده و بررسی می گردد. اما زمانی که هنرجوی خوانندگی از لحاظ برآورد نسبی فرکانس و اخذ فرکانس مطبوع و نیز رعایت نسبت های فرکانسی دچار مشکل جدی باشد معمولا استاد مربوطه مسیر کلاس را به سمت ثقل مطالب در حوزه سلفژ هدایت خواهد کرد. پس کسانی که مایل به کلاس های خوانندگی هستند الزاما در ابتدا نیازی به گذراندن دوره های سلفژ ندارند. کلاس سلفژ در کرج

با اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر آشنا شوید

کلاس سلفژ و صدا سازی

از آنجا که استاد کاناز دیفرخش مدرس صدا سازی و آواز نیز می باشند. کلاس های سلفژ ایشان از جذابیت خاصی برخوردار بوده. هنرجویان می توانند به موازات کلاس سلفژ از مباحث صدا سازی این استاد نیز بهره مند شوند. لازم به ذکر است که معمولا هنرجویانی که در کلاس آواز شرکت می کنند مباحث پایه ای صدا سازی را نیز به موازات کلاس آواز می گذرانند. در صورتی که هنرجویان رشته آواز در درک صحیح از صدای ماخذ دچار مشکل بشوند استاد کلاس سلفژ را به موازات کلاس صدا سازی و به صورت تلفیق این دوره با سلفژ کلاس را برگزار خواهند کرد. البته برای آن دست از هنرجویانی که در دوره های ساز تخصصی شرکت دارند برگزاری کلاس صدا سازی ضرورتی نخواهد داشت و تنها به مبحث سلفژ در کلاس پرداخته خواهد شد.

از بخش بسیار جذاب ساز شناسی آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

کتاب آواز

کتاب آواز در سلفژ معطوف می شود به کتاب های تخصصی سلفژ. همان طور که گفته شد مبحث سلفژ و آواز یکسان نیست. به همین دلیل، سلفژ منابع مستقل خود را دارد. از کتاب های سلفژ می توان به کتاب سلفژ مونوفنیک لادوخین، سایت سینگینگ ادلر و سایت سینگینگ کرافت اشاره کرد. به دلیل دشواری مطالب بعضی از کتاب ها، معمولا در ابتدا، استاد از روی جزوه های شخصی آموزش را آغاز می کنند.

هزینه کلاس سلفژ

هزینه تمامی کلاس های موسیقی و نیز کلاس سلفژ با توجه به ابلاغیه ای که سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان به آموزشگاه های موسیقی ابلاغ و اعلام می گردد تعیین می شود و آموزشگاه موسیقی ملودی نیز موظف به رعایت مفاد ابلاغیه از جمله میزان شهریه می باشد. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از طریق لینک تماس با ما با آموزشگاه موسیقی ملودی در تماس بوده و از میزان و هزینه کلاس سلفژ مطلع شوید. لازم به ذکر است که آموزشگاه موسیقی ملودی در هر زمان پاسخگوی متقاضیان ارجمند خواهد بود.

اینستاگرام آموزشگاه موسیقی ملودی

کلاس سلفژ در کرج گوهردشت با تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج گوهردشت