آموزش گیتار الکتریک کرج

آموزش گیتار الکتریک در کرج گوهردشت زیر نظر استاد سیامک عزیزی در آموزشگاه موسیقی ملودی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی در کرج و گوهردشت.

کلاس گیتار الکتریک با استاد سیامک عزیزی

آموزش گیتار الکتریک در کرج

آموزش گیتار الکتریک در آموزشگاه موسیقی ملودی

کلاس گیتار در آموزشگاه موسیقی ملودی زیر نظر استاد سیامک عزیزی. دارای کارت صلاحیت تدریس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ايشان يادگيري گيتار را از كودكي آغاز و زير نظر استاد رحمان منش مشغول به فراگيري اين ساز شدند. در ادامه از محضر استاد سخايي نيز استفاده نمودند. در ادامه پس از فراگيري گيتار در گرايش هاي مختلف زير نظر ديگر اساتيد، به فراگيري گيتار الكتريك زير نظر استاد رحماني و استاد تهراني پرداخته و همزمان در مستر كلاس هاي مختلف شركت و به پژوهش هاي مختلفي نيز در سبك ها و مكتب هاي مختلف گيتار الكتريك پرداختند.

درباره ما

در ادامه به اجرایی از گیتار الکتریک توسط استاد سیامک عزیزی توجه نمایید

 

 

از جمله سوابق پر بار ايشان مي توان به: اجراهاي متعدد در گروه هاي پاپ تهران و كرج- شركت در مستر كلاس هاي متعدد از جمله پردازش صدا و اجرا و نيز شركت در مستر كلاسهاي تخصصي گيتار الكتريك. آشنايي با سازهاي گيتار باس، گيتار آكوستيك، پيانو و ساكسيفون و…اشاره نمود.

توضیحاتی در خصوص گیتار الکتریک و مکتب های گیتار الکتریک

گیتار الکتریک به مانند گیتار کلاسیک دارای 6 سیم می باشد. البته که برخی از مدل های این ساز دارای 7 سیم نیز می باشند. پرده بندی گیتار الکتریک به این صورت است که قسمت پایین دسته نیز دارای تکنیک های اجرایی منحصر بفردی می باشد اما بر خلاف گیتار کلاسیک بسته به نوع ساز کنترل کمتر و یا به عبارت دیگر بخش اجرایی کمتری را به این قسمت اختصاص خواهیم داد.لازم به ذکر است تعداد پرده های این ساز 22 و یا 24 می باشد.

گیتار الکتریک با چه وسیله ای کار می کند

تجهیزات لازم برای گیتار الکتریک عبارتند از آمپلی فایر ( دارای هر وات خروجی ) – افکت – کابل اتصال – گیتار الکتریک.

توضیحاتی در خصوص ابزار گیتار الکتریک

همانطور که در بند پیشین اشاره شد گیتار الکتریک از ابزار آلات جانبی استفاده می نماید که در زیر به توضیح مختصری از هر یک می پردازیم:

آمپلی فایر : یا خروجی صدا که برای استفاده گیتار الکتریک می توان از هر مدل و وات خروجی استفاده کرد. یعنی می توان حتی از اسپیکر ها یا بلندگوهای عادی و خانگی – ارکسترال و یا حرفه ای استفاده کرد.

لذا از این قضیه می توان جهت صرفه جویی هزینه ها و تهیه ابزار آلات جانبی استفاده کرد. لازم به ذکر است که البته هر چه میزان خروجی آمپلی فایر بیشتر باشد میزان قدرت و متعاقبا بازدهی صوتی آن بیشتر خواهد بود.

ورودی آمپلی فایر: یک نکته ای که می بایست در تهیه و یا استفاده از آمپلی فایر ها مد نظر قرار داد تعداد ورودی ها به آمپلی فایر است. هرچه تعداد ورودی به آمپلی فایر بیشتر باشد متعاقبا امکانات بیشتری نیز می توان از آن انتظار داشت به عنوان مثال، اتصال میکروفن و یا اتصال ساز های الکتریک دیگر به جهت همنوازی و یا میکس آهنگ.

افکت: افکت ابزاری است که دارای سمپل های صوتی مختلفی می باشد. هرچه نوع افکت حرفه ای تر باشد می تواند امکانات جانبی بیشتری را نیز به مانند آمپلی فایر از آن انتظار داشت مانند افکت های صوتی با تعدد بیشتر و یا اجرای ریتم به همراه نوازندگی.

اکثر افکت ها دارای یک ابزار دیگری برای تیون و یا همان کوک کردن ساز است. افکت های حرفه ای تر دارای پدالی می باشد که در زمان فشار دادن و یا برگرداندن پدال می توان به عنوان مثال میزان صدا یا ولوم و یا فاصله های به اصطلاح اکتاو را انجام داد و…

با همین دستگاه افکت می توان صدا سازی نیز انجام داد. همانطور که در بخش امکانات ریتم این ساز اشاره شد افکت های حرفه ای تر علاوه بر ریتم های متنوع  می توانند صدا های متنوعی را نیز ایجاد نمایند.

آموزش گیتار الکتریک کرج

کابل گیتار الکتریک: کابل گیتار الکتریک نیز انواع مختلفیدارد که بسته به نوع کیفیت قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. نکته ای که در تهیه کابل باید مد نظر قرار داد بلندی کابل است که ترجیحا باید بلند باشد تا در جابجایی ساز بتوان براحتی عمل کرد و کوتاه بودن کابل مزاحمتی برای نوازندگی ایجاد ننماید.

گیتار الکتریک: ابزار اصلی در قطعات گیتار الکتریک خود گیتار الکتریک می باشد که خود از ابزار و قطعات بیشمار دیگری تشکیل شده است. یکی از این قطعات پیک آپ است.

پیک آپ  به نوعی یک سیم پیچ یا به نوعی به عنوان یک آهنربای مغناطیسی عمل می نماید که با ارتعاش سیم فرکانس مورد نظر را دریافت و سپس به افکت و در نهایت به آمپلی منتقل می نماید.

دسته گیتار الکتریک: دسته گیتار الکتریک عرض کمتری از گیتار کلاسیک دارد و فاصله سیم ها از یکدیگر به نصبت گیتارکلاسیک کمتر است. دسته های گیتار الکتریک به طور کلی دو مدل جدا شونده و متصل به گیتار الکتریک هستند.

سیم گیتار الکتریک: سیم های گیتار الکتریک تماما از جنس فلز بوده و قطر نازکتری نیز در مقایسه با گیتار کلاسیک دارند.

آموزش گیتار الکتریک کرج

از بخش بلاگ آموزشگاه موسیقی ملودی نیز دیدن نمایید

نحوه آموزش گیتار الکتریک

در بحث آموزش گیتار الکتریک ترجیح بر این است که هنرجویان و علاقه مندان به این ساز ابتدا اطلاعات مقدماتی نسبت به نت خوانی و ریتم داشته باشند. البته می توان از کتاب های گیتار کلاسیک در این خصوص نیز بهره مند شد.

در آموزش گیتار الکتریک سعی خواهد شد تا علاقمندی هنرجویان و متقاضیان را در بدو کار جویا شویم و متعاقبا آموزش های ابتدایی و مهارت های لازم برای ادامه کار به ایشان آموزش داده شود.

معمولا کتاب آموزش گیتار الکتریک تروی استتینا پیشنهاد می گردد. البته بنا به علاقه مندی متقاضیان می توان کتب آموزشی دیگر را نیز به پیوست دوره آموزشی ضمیمه کرد.

سبک های اجرایی در گیتار الکتریک و آموزش آن: سبک های اجرایی این ساز بسیار زیاد می باشد. از جمله این سبک ها می توان به متال – راک – راک اند رول – جز – بلوز – کانتری و… اشاره کرد

لازم به ذکر است که متقاضیان و علاقه مندان به این ساز پس از ثبت نام و کسب اطلاع از نوع علاقه مندی ایشان پس از آموزش های اولیه به سبک مورد نظر رسیده و آموزش های لازم در سبک مورد نظر به متقاضیان ارائه گردد.

قیمت گیتار الکتریک

قیمت گیتار الکتریک با توجه به میزان کیفیت تجهیزات جانبی برآورد می گردد لذا هرچه میزان کیفیت ابزارآلات جانبی بیشتر باشد قیمت ساز نیز متعاقبا افزایش خواهد داشت.

هزینه کلاس گیتار الکتریک

هزینه کلاس گیتار الکتریک هر ساله بر اساس نرخ ابلاغی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین گردیده و آموزشگاه موسیقی ملودی ملزم به رعایت نرخ اعلامی از آن نهاد خواهد بود.

آموزش گیتار کلاسیک در کرج

با ما از طریق لینک زیر در تماس باشید

تماس با ما

آموزشگاه موسیقی در کرج گوهردشت

از نمونه کارهای اساتید در اینستاگرام آموزشگاه دیدن نمایید

از اساتید آموزشگاه موسیقی ملودی بیشتر بدانید